Mazhab Azhar Idrus - Dia Kata: Wanita Yang Hamil Luar Nikah Tak Ada Iddah. - 10 Kali Bodoh Dia ni. Komen: Telanjangkan Dia - Bhg 3 Assalamualaikum. Pembaca yang budiman, Sedap aje dia kata orang bodoh Pembaca ingat dia tu pandai ke Lagiiii bodohhhh. 10 kali bodohhhh. Pembaca hendaklah mendengar dahulu, apa yang keluar daripada MULUT CABUL dia tu. Sila dengar dari 1.42 hingga 3.33 Sindiran: Mu kata wanita yang hamil diluar nikah tak ada iddah Mu belajar di mana Boddddohhh. Mu lagi boddddohhh. Mu ingat, membolehkan nikah dengan perempuan yang hamil luar nikah tu seperti pendapat Imam Hanafi dan Syafei, bererti perempuan itu tak payah ada iddah ke. Mu bodddohhhh. Penjelasan: BAB WANITA YANG HAMIL DILUAR NIKAH dan KEBOLEHAN BERJIMA DENGANNYA serta IDDAHNYA SYARAT PERTAMA: BERTAUBAT DARIPADA PERBUATAN BERZINA Dalam pensyaratan taubat, ada 2 pendapat di kalangan ulama: 1. BERTAUBAT - Merupakan Mazhab Imam Ahmad dan pendapat Qatadah, Ishaq dan Abu Ubaid. 2. TIDAK DISYARATKAN BERTAUBAT - Merlakan pendapat Imam Malik, Syafei dan Abu Hanifah. Yang Benar dalam masalah ini adalah pendapat pertama yang mengatakan disyaratkan untuk BERTAUBAT. Berkata Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah dalam Al Fatawa, Menikahi perempuan pezina adalah HARAM sampai ia BERTAUBAT, apakah yang menikahinya itu adalah yang menzinainya atau selainnya. Inilah yang benar tanpa keraguan. Ada chatice kalau ia telah bertaubat maka terhapuslah hukum haram menikah dengan perempuan pezina tersebut, berdasarkan sabda Rasulullah s. a.w .: Orang yang bertaubat dari dosa seperti orang yang tidak ada dosa baginya. (Dihasankan oleh Syaikh Al Al-Albany dalam Adh-Dhaifah 283 dari seluruh jalan-jalannya.) SYARAT KEDUA: TELAH LEPAS IDDAH Para ulama berbeda pendapat, apakah lepas 8216iddah itu merupakan syarat bolehnya menikahi perempuan yang berzina atau tidak. PERTAMA. Wajib 8216iddah. Ini adalah pendapat Hasan Al-Bashry, An-Nakha8217iy, Rabi8217ah bin 8216Abdurrahman, Imam Malik, Ats-Tsaury, Imam Ahmad e Ishaq bin Rahawaih. KEDUA: Tidak wajib 8216iddah. Ini adalah pendapat Imam Syafi8217iy dan Abu Hanifah, TETAPI ada perbedaan antara mereka berdua pada SATU HAL. IMAM SYAFEI: Boleh untuk melakukan akad nikah dengan perempuan yang berzina dan boleh berjima dengannya setelah akad, samaada orang yang menikahinya itu adalah orang yang menzinainya itu sendiri atau dengan orang lain yang menikahinya. IMAM HANAFI: Boleh melakukan akad nikah dengannya dan boleh berjima dengannya, apabila yang menikahinya itu adalah orang yang menzinainya itu sendiri. TETAPI kalau yang menikahinya itu selain daripada orang yang menzinahinya MAKA boleh melakukan akad nikah TETAPI TIDAK BOLEH BERJIMA SAMPAI ISTIBRA (telah kosongnya rahim dari janin) iaitu SAHINGGA PEREMPUAN HAMIL ITU MELAHIRKAN KANDUNGANNYA. (Iddah) Nota: Weeeeiiiii, malulah sikit si Azhar Idrus niii, Terasa diri serba tahu dan sewenang-wenangnya menghina orang lain. Mengaku bahawa dia mengikut kehendak Rasulullah s. a.w. Walhal dia boleh disabitkan sebagai BERTUHANKAN IMAM SYAFEI. MARI KITA BACA DALIL-DALIL IDDAH. Yang benar dalam masalah ini adalah pendapat pertama yang wajib 8216iddah berdasarkan dalil-dalil berikut ini. Hadits Abu Sa8217id Al-Khudry radhiyallahu 8216anhu. Sesungguhnya Nabi shallallahu 8216 alaihi wa 8216 ala alihi wa sallam bersabda tentang tawanan perang Authas, 8220 Jangan dipergauli perempuan hamil sampai ia melahirkan dan jangan (pula) yang tidak hamil sampai ia telah haid satu kali. 8221 (diriwayatkan oleh Ahmad 362,87, Abu Daud n. ° 2157, Ad-Darimy 2224, Al-Hakim 2212, Al-Baihaqy 5329, 7449, Ath-Thabarany dalam Al-Ausath n. ° 1973, dan Ibnul Jauzy dalam At-Tahqiq Não. 307. Di dalam sanadnya ada rawi yang bernama Syarik bin 8216Abdullah An-Nakha8217iy dan ia lemah karena hafalannya yang jelek, tetapi hadits ini mempunyai dukungan dari jalan yang lain dari beberapa orang shahabat sehingga dishahihkan dari seluruh jalan-jalannya por Syaikh Al-Albany Dalam Al-Irwa nº 187) Dispôs Ruwaifi8217 bin Tsabit radhiyallahu 8216anhu de Nabi shallallahu 8216 alaihi wa 8216 ala alihi wa sallam. Beliau bersabda, 8220 Siapa yang beriman kepada Alá dan hari akhirat, maka jangan ia menyiramkan airnya ke tanaman orang lain. 8221 (diriwayatkan oleh Ahmad 4108, Abu Daud n. ° 2158, At-Tirmidzy n. ° 1131, Al-Baihaqy 7449, Ibnu Qani8217 dalam Mu8217jam Ash-Shahabah 1217, Ibnu Sa8217ad dalam Ath-Thabaqat 2114-115, dan Ath-Thabarany 5no. 4482. Dihasankan, por exemplo, Syaikh Al-Albany dalam Al-Irwa nº 2137) Hadits Abu Ad-Darda riwayat Muslim dari Nabi shallallahu 8216 alaihi wa 8216 ala alihi wa sallam, 8220 Beliau mendatangi seorang perempuan yang hampir melahirkan di pintu Pusthath. Beliau Bersabda, 8216 Barangkali orang itu ingin menggaulinya 8217 (Para sahabat) menjawab, 8216 Benar. 8217 Maka Rasulullah shallallahu 8216 alaihi wa 8216 ala alihi wa sallam bersabda, 8216 Sungguh saya telah berkehendak untuk melaknatnya dengan laknat yang dibawa ke kuburnya. Bagaimana ia mewarisinya sedangkan itu tidak halal baginya dan bagaimana ia memperbudakkannya sedang ia tidak halal baginya 8217. 8221 Berkata Ibnul Qayyim rahimahullah, 8220 Dalam (hadits) ini ada dalil yang sangat jelas akan haramnya menikahi perempuan hamil, apakah hamilnya itu karena suaminya, tuannya (kalau ia seorang budak-pent.), Syubhat (yaitu nikah dengan orang yang haram ia nikahi Karena tidak tahu atau karena ada kesamar-samaran-pent.) Atau karena zina. 8221 Nampaklah dari sini kuatnya pendapat yang mengatakan wajib 8216iddah dan pendapat ini yang dikuatkan por Ibnu Taimiyah, Ibnul Qayyim, Asy-Syinqithy, Syaikh Ibnu Baz dan Al-Lajnah Ad-Daimah (Lembaga Fatwa, Arábia Saudita). Wallahu A8217lam. Nampak dari dalil-dalil yang disebutkan di atas bahwa perempuan hamil karena zina tidak boleh dinikahi sampai melahirkan, maka ini 8216iddah bagi perempuan yang hamil karena zina dan ini juga ditunjukkan oleh keumuman firman Allah 8216 Azza Wa Jalla, 8220 Dan perempuan-perempuan yang hamil waktu 8216iddah mereka sampai mereka melahirkan kandungannya. 8221 Ath-Thalaq: 4 RUMUSAN Pembaca yang budiman, Nampaknya, apa yang ditempelakkan oleh si Azhar Idrus terhadap seorang ustaz yang mengatakan haram bernikah dengan perempuan hamil hasil daripada berzina telah terjawab. Dan sekarang ini, SIAPAKAH YANG BODOH Si Azhar Idrus ke atau si Ustaz itu. Ustaz tersebut di pihak yang benar berdasarkan beberapa fakta yang telah dikemukakan bahawa haram bernikah dengan perempuan yang hamil diluar nikah sahinggalah kandungan itu dilahirkan. Jika berlaku pernikahan seperti itu maka tidak syak lagi bahawa pasangan yang bernikah itu dianggap berzina selama mana mereka tidak terpisah. Di negara ini, ada beberapa tempat yang diwujudkan oleh pihak swasta dan yang terakhir sekali diwujudkan oleh kerajaan negeri Melaka, apa yang disebut sebagai NURSERY bagi perempuan yang hamil di luar nikah. Perempuan yang menghadapi masalah seperti ini dilindungi sahinggalah kandungan itu dilahirkan. Kemudian daripada itu, anak yang dilahirkan nanti diberikan kepada pasangan yang menginginkannya sebagai anak angkat. Usaha seperti ini rupa-rupanya, sangatlah besar kebajikannya terhadap perempuan yang menghadapi masalah tekanan perasan dan dapat jugak menutup aib keluarganya serta boleh jugak membantu pasangan yang teringin memiliki anak angkat. Jangan lupa, usaha seperti ini dapat menjaga syariat agama agar pernikahan yang tidak sah ini tidak berlaku. Dengan adanya NURSERY itu bukan untuk menggalakkan maksiat berlaku tetapi lebih kepada memperbetulkan keadaan. Pembaca yang budiman, Apa yang disebut oleh Azhar Idrus didalam klip video seperti di atas MENYIMPANG daripada fakta yang sebenar. Dia mendakwa bahawa umat Islam di negara ini bermazhab Syafei dan permasalahan ini adalah suatu yang tidak IJMA ia-itu Imam Mazhab berbeda pendapat. Perlu diingat bahawa perbedaan pendapat dalam mazhab bukan memberi keringanan dan keharusan untuk kita berpegang kepada pendapat mazhab yang lemah pendapatnya. Walaupun mazhab Syafei yang diamalkan oleh umat Islam di negara ini. Ini kerana, para Imam Mazhab sangat kuathir akan pendapat mereka, kalau-kalau bercanggah dengan hadis yang sahih. Mereka ini sepakat dalam meninggalkan pesanan kepada pengikutnya bahawa jika terdapat hadis yang sahih bercanggah dengan pendapat mereka, disuruh oleh mereka agar dibujokan pendapat mereka itu. Dengan berbuat sedemikian, itulah mazhab mereka. Oleh yang demikian, dengan menuruti nasihat daripada para o Imam Mazhab ini, kita sebenarnya adalah pengikut Imam Mazhab yang setia. Jika kita bermazhab Syafei, dengan mengikuti pesanannya, kita sebenarnya adalah pengamal mazhab Imam Syafei yang setia dan bukanlah pengikut yang MEMBUTA TULI. Wassalam. Kau tu yg bodoh faham betul2 lah apa yg UAi Kata sapa yg bertuhankan mazhab bodoh la mu ni menghuru hara fahaman umat islam sepatut nya sama2 bersyukur bukannya ada hasad dengki. Kau bolehke buat apa yg UAI usahakan dgn setiap kuliah puluhan ribu sepatutnya sama2 berganding bahu martabat masjid dan program agama. Cukup2 bengong nya. Jom heboh. Konsert yg yg mati tempoh hari sebagai contoh terang2an maksiat iru yg patut di bicara bukan benda kilafiah ni oooi. Dah bijak pandai buktikan buat mcm UAi tazkirah anak2muda yg jauh menyimpang lg munafaat dr komen2 beda kilaf buang masa umat islam. Org kata kita bodoh kita nk marah. Perbuatan kita yg membuatkan org kata bodohhhhh Alahaiiiiiiiiiiiii, kebenaran itu bukan terletak pada ramainya orang yang hadir mendengar ceramahnya Ustaz porno itu pandai buat lawak dan anak muda sememangnya suka pada benda-benda semacam ini. Allah dah tunjukkan kepada manuscrito melalui kesilapan yang dia telah buat. Adalah menjadi tanda tanya e ustaz ini cari makan dengan berceramah. Setiap kali berceramah, soalan yang ditanya kepadanya mempunyai unsur seks dan dia jawab pun dengan cara lawak jenaka. Kes Zina Bermasalah Bagaimanapun dalam kes 8216iddah bagi individu yang 8216termengandung8217 akibat zina dan hukum e wanita ini berkahwin dengan lelaki samaada pasangan zinanya atau lelaki lain bagi menutup malunya dengan segera atau apa jua sebab lain. Ulama berbeza pandangan dalam hal ini. Mazhab Maliki, Syafie dan At-Thawry berpendapat bahawa tiada hukum 8216IDDAH bagi wanita berzina. Menurut aliran mazhab ini, perbuatan berdosa dan haram seperti zina tidak akan diiktiraf, Hasilnya, tiada hukum boleh terbina di atas sesuatu yang tidak sah seperti zina. (Rawdah at-Tolibin, 7113 Bidayatul Mujtahid, ibn Rusyd, 221) Pandangan ini juga diriwayatkan telah dipegang sebelumnya oleh beberapa sahabat Nabi yang utama seperti Khalifah Abu Bakar As-Siddiq r. a. Umar Al-Khattab r. a dan Ali Bin Abi Talib r. a. Ia berdasarkan hadith Nabi yang diriwayatkan por aisyah r. a: Ertinya. 8220..penzina (muhsan) tidak lagi layak kepada sesuatu kecuali rejaman batu sehingga mati8221 Dan juga sebuah lagi dalil iaitu:. Ertinya. Sesungguhnya perbuatan yang haram tidak akan mengharamkan yang halal (aiitu perhubungan hasil zina tidak akan membawa sebarang kesan kepada hubungan semendaan). Sesungguhnya hanya akan menjadi haram kerana persemendaan jika dari nikah yang sah8221 (Riwayat Ibn Majah, Al-Bayhaqi. As-Sayuti. Dhoif) Hasil dari dalil-dalil itu, jelas bahawa zina yang haram tidak membawa sebarang hukum 8216iddah, hanya nikah yang sah terdapat 8216iddah. Justeru, perkahwinan penzina wanita yang sedang mengandung itu dengan pasangannya adalah sah menurut mazhab ini dan juga disepakati oleh Imam Abu Hanifah. Lagi Displin Khas Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT. MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah. Ia berdasarkan sebuah hadith yang ertinya: 8220Tidaklah halal bagi sesiapa yang beriman dengan Alá dan RasulNya, um dos menyiram beny kepada tanaman lelaki lain (iaitu jika wanita sedang mengandungkan benih lelaki lain) 8221 (Riwayat Abu Daud, At-Tirmidzi Hadith Hasan) Sekiranya wanita Itu berkahwin dengan satu-satunya lelaki dan pasti pula ia adalah benih lelaki tersebut. Di ketika itu, ia dibenarkan untuk bersama selepas pernikahan dan pernikahan itu juga sah. Jika dilihat dari perspektif mazhab Hanbali dan beberapa ulama kontemporari, yang mana mereka mengiktiraf mengandung hasil zina boleh membawa hukum 8216iddah, hasilnya, haram bernikah dengan wanita yang sedang 8216iddah dan berlakulah segala satu macam kerumitan. Bagi saya jawapan yang lebih utuh dalam keadaan masyarakat yang amat bermasalah hari ini adalah sah pernikahan dengan syarat si pasangan bertawbat dan jika wanita itu berkahwin dengan pasangan yang bukannya pemilik benih kandungannya wajiblah ia menjauhi wanita itu sehinggalah ia bersalin. SUMBER: Ustaz Zaharudin Bin Abdul Rahman Pensyarah kanan (UIAM) PhD, Syariah amp Islamic Finance, Univ of Wales, Reino Unido. KO INGAT UAI ITU BETUL SANGAT KE WOI AKU TANYA KO FIRAUN MATI KAT MANA KAT DALAM LAUT KAN HABIS APA PULA ADA MUMIA. ADA SURAH HAL NABI MUSA A. S INI AKU HARAP SEMUA ORANG ISLAM KAT MALAYSIA INI SEDIA MAKLUM. DAN NABI MUSA COMO HIDUP LEBIH 5 RIBU TAHUN SEBAB SELEBAT BULU SEEKOR SELADANG, HABIS APA NAK PERTIKAI KALAU ORANG KATA BUMI MENGELILINGI MATAHARI, BUKAN SEBALIKNYA, ARAB SAUDI PUN DAH IKTIRAF BUKU TU TERSEBUT, SAINS BERASASKAN AL-QURAN TERSEBUT, CUMA TAK LA CANGGIH SANGAT KAN CARA MEREKA KAJI ATAU SEKARANG INI MACAM TECNOLOGI KE APA, YG ORANG PUTIH BUAT, N KAJI HAL SAINS INI TAPI TAK PATUT LA USTAZ ITU KATA, ORANG YG PERCAYANYA TABLIGH KE WAHABI, SALAM ATS MUHD SAW Boleh x empunya blog nie. Zahirkan diri anda. Kalu nak berckap ttg agamana nie. Kami kena kenal sapa yg nercakap. Mcm berguru la. Supaya x timbul fitnah. Dan ada x tegurnustaz idtus terus ka email ka tau msg ka. X elok ckp blakangCeramah Ustaz Azhar Idrus Lawak Habis Hukum Memakai Baju Seksi Kelihat Aurat Ustaz Azhar Idrus Lawak, ceramah azhar idrus terbaru 2016 Sungguh membuat hati ini gelisah dan tidak tenang tatkala membaca tulisan yang menyebar dikalangan umum khususnya dikalangan muslimat tentang larangan tidur dengan berpakaian seksi dan Bahawa seorang yang tidur dalam keadaan demikian maka ia akan ditiduri (dizinai) por jin. Tentu hal ini adalah perkara yang meresahkan kaum hawa (wanita), dan lebih menyakitkan hati lagi apabila kami mendengar sebagian muslimah mengamalkan hal tersebut sehingga ia pun tidur dalam keadaan berpakaian lengkap dan tertutup sehingga hal tersebut menyebabkan kurang sukarnya pasangan (suami) nya. Maka kami terpanggil untuk meluruskan pandangan yang salah ini, kerana kami berpandangan bahawa pendapat semacam ini akan sangat mempengaruhi keharmonian dalam berumah tangga, dan kadang seorang suami akan kesal apabila melihat isterinya tidak tampil seksi ketika mereka berdua diatas katil. Maka kami katakan bahawa sungguh pandangan tidak bolehnya wanita tidur dalam keadaan berpakaian seksi adalah suatu pandangan yang bertentangan dengan dalil dalil dalam syariat kita, bahkan seorang boleh tidur dalam keadaan tidak berpakaian (telanjang) sekalipun.
Comments
Post a Comment